Nagyböjt V. vasárnap (március 21.)
Hirdetések Nagyböjt V. vasárnap:
Templomunkban a jövő héten is szünetel a nyilvános szentmisék és szertartások végzése. A templom azonban továbbra is nyitva áll az elcsendesedésre, imádáságra minden nap 15 órától 18 óráig. Az aktuális információkat közzé tesszük egyházközségünk honlapján és Facebook oldalán, kísérjük figyelemmel.
A hét folyamán, mint eddig is nagyon sok igényes szentmise és más liturgikus alkalom közvetítéssel találkozhatunk a DTV, Bonum Tv, Duna Tv és Online közvetítések jóvoltából. Kapcsolódjunk be ezekbe!
Csütörtökön lesz Gyümölcsoltó Boldogasszony napja, azaz templomunk búcsúünnepe. A templombúcsúi szentmisét 18 órától közvetítjük a Facebook Megtestesülés Templom hívei csoportban. Kapcsolódjunk be minél többen, vagy az aznapi templomlátogatásunkkal is fejezzük ki szeretetünket a jó Isten közös dicsőítésének helyet adó templomunk iránt!
Pénteken 18 órától keresztutat imádkozunk és közvetítünk, amelyet szeretnénk a gyerekekért felajánlani és az online jelenlét által, minél többeket be is kapcsolni a közös imába.
Jövő hét vasárnap Virágvasárnap. A délelőtti szentmisében barkaszentelést végzünk, majd az ágakat elhelyezzük a templom bejáratához, amelyből vihetünk haza otthonainkba.
Elmélkedő gondolatok Nagyböjt V. vasárnapjára:
Kedves testvérek!
A nagyböjti készületünk jegyében szeretettel ajánlom figyelmetekbe Szent József újabb jellemvonását: - amely a Patris corde apostoli levél 7. pontjában található – „Árnyékként kísérő apa”.
E pontból három hangsúlyos gondolatot szeretnék kiragadni a vasárnapi elmélkedéshez (a jobb megértéshez ajánlott a dokumentum olvasása, itt. található: https://katolikus.hu/dokumentumtar/4218) :
1) „Valahányszor valaki felelősséget vállal valaki másnak az életéért, bizonyos értelemben apaságot gyakorol irányában.” Apaság és felelősség és fordítva. Nem menekülhetünk a másik ember életéért vállalt felelősségvállalás elől. Ha megtesszük az önzés még mélyebb útjára lépünk (még inkább csak magunkra és javainkra koncentrálunk), valamint tovább mélyítjük a felelősség vállalás alól kibúvót keresők táborát és az ezzel járó felelősségre vonás ellehetetlenülését. A világnak, az Egyháznak szüksége van a másikról felelősséggel törődő atyákra. Én ilyen vagyok-e? Tudok-e felelősséget vállalni valaki másnak az életéért?
2) Apának lenni azt jelenti, hogy a tiszta szeretet logikájával élek és szeretek. Mit jelent ez? „Az apa jelző
mellett a hagyomány vélhetően ezért adta Józsefnek a „tisztaságos” jelzőt is. Ez nem egy merőben érzelmi
megjelölés, hanem a birtoklás ellentétét kifejező viselkedésmód összefoglalása. A tisztaság a birtoklástól való
mentesség az élet minden területén. A szeretet csak akkor valódi szeretet, ha tiszta. A birtokolni akaró szeretet
végül mindig veszélyessé válik, bebörtönöz, megfojt, boldogtalanná tesz. Maga Isten is tiszta szeretettel
szerette az embert, szabadon hagyva arra, hogy hibát kövessen el és szembe forduljon vele. A szeretet logikája
mindig a szabadság logikája, és József rendkívül szabadon tudott szeretni. Sosem helyezte önmagát a
középpontba. Úgy tudott élni, hogy nem önmagát, hanem Máriát és Jézust helyezte életének középpontjába.”
Mennyire vagyok tiszta a fentiek értelmében – azaz mentes a birtoklástól? Merre billen a mérleg? Vágyom a
tiszta szeretet logikája szerint élni?
3) „József boldogsága nem az önfeláldozás logikájában, hanem az önajándékozás logikájában rejlik. Sosem
látunk ebben a férfiban frusztrációt, hanem csak bizalmat.” Ízlelgessük a két kifejezést: önfeláldozás –
önajándékozás. Mi a lényegi különbség? Mi az önajándékozás többlete?
Érett önajándékozás – a szeretet szépségének és örömének a jele.
Puszta áldozati logika – félő, hogy a boldogtalanság, a szomorúság és a csalódottság kifejezésévé válik.
„Minden igazi hivatás önmagunk odaajándékozásából születik, ami az egyszerű áldozatvállalás érett formája.”
Tanulmányozom-e az önajándékozás logikáját? Érdekel-e ez az út?
Adja a Szentlélek, hogy megértsük az apaság e mélyebb értelmét, hogy mindig emlékezzünk arra, hogy az sosem a birtoklás gyakorlása, hanem egy jel, mely arra utal, hogy bizonyos értelemben valamennyien az egyetlen mennyei Atyának az árnyékai vagyunk, különösen, ha követjük a tiszta szeretet útján a Mesterünket, Jézust!